Pracownia
Psychologiczno-Pedagogiczna
Lesznowola, ul. Słoneczna 220
Diagnoza i terapia ręki
Od 2008 roku prowadzę szkolenia z Terapii ręki wg. autorskiego programu. Program Terapii Ręki koncentruje się na holistycznym podejściu do rozwoju małej motoryki.
W ramach Pracowni można skorzystać z pełnej funkcjonalnej diagnozy zaburzeń małej motoryki, w ramach której wskazane zostaną przyczyny trudności oraz wskazówki interwencji terapeutycznych. Diagnoza to proces 3, 4 spotkań ( 2 z rodzicami, 1 lub 2 z dzieckiem). Łączy się z wydaniem pisemnej opinii.
W Pracowni można skorzystać też z zajęć terapii ręki w ramach których usprawniane są funkcje związane z samoobsługą czy umiejętnościami grafomotorycznymi. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu. Są to spotkania indywidualne. Jeśli nie była wykonana pełna diagnoza przed wizytą dziecka konieczna jest konsultacja z rodzicem.
Treningi słuchowe
Neuroflow Trening Słuchowy
Neuroflow jest terapią usprawniającą procesy komunikowania i uczenia się dziecka, umożliwia poprawę sprawności wyższych funkcji słuchowych. Został opracowany na podstawie najnowszych badań naukowych z obszaru neurorehabilitacji, audiologii i neurologopedii.
Aktywny trening słuchowy Neuroflow podzielony jest na 3 etapy. Każdy etap treningu słuchowego poprzedzony jest diagnozą przeprowadzaną przez certyfikowanego providera, na podstawie której przygotowywany jest indywidualny program terapeutyczny. Jeden etap trwa 8-9 tygodni. Sesje treningowe odbywają się 3 razy w tygodniu, przy czym każda z nich trwa ok. 20-25 min. Terapia realziowana jest w domu. Cała trzyetapowa terapia trwa około 6-8 miesięcy.
Neuroakustyczny Trening Mózgu SAS
Neuroakustyczny Trening SAS, prosty w zastosowaniu, wykorzystuje celowo zaprojektowaną i akustycznie zmodyfikowaną muzykę, mowę oraz dźwięki. Odbierany jest za pomocą słuchawek. Jest on bezpiecznym i łatwo dostępnym narzędziem, które aktywuje obie półkule mózgu, poprawiając połączenia synaptyczne centralnego układu nerwowego oraz tworząc lepszą strukturę przetwarzania sensorycznego. Trening SAS niesie nowe możliwości, dotychczas nieuwzględniane w istniejących metodach. Buduje on szerokie możliwości w zakresie pomocy dzieciom i osobom dorosłym, wspomagając lepsze ich funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Ponadto:
✓ Niweluje problemy w nauce, rozwoju, zachowaniu;
✓ Usprawnia komunikację językową;
✓ Wspiera neurologiczną rehabilitację;
✓ Pomaga radzić sobie ze stresem;
✓ Powoduje wzrost potencjału twórczego, kreatywności;
✓ Wspiera w osiąganiu sukcesów w zakresie celów zawodowych i naukowych.
Trening SAS składa się z następujących po sobie sesji, których słucha się przez kilka tygodni. Na każdy dzień przeznaczone są dwie półgodzinne sesje, które mogą odbywać się w domu.
Trening SAS jest prosty w realizacji, dzięki czemu mogą w nim uczestniczyć osoby w różnym wieku (dzieci powyżej 3 roku życia) i z różnymi zasobami umiejętności. Trzy główne fazy Treningu SAS to:
✓ Ewaluacja wstępna – konsultacja (zbieramy informacje o pacjencie, kwestionariusz, opinie, diagnozy, które posiada)
✓ Aplikacja Treningu SAS
✓ Ewaluacja końcowa (może być on-line)
Zintegrowany Trening Grafomotoryczny
Jest to autorska koncepcja opracowana przez wieloletniego praktyka w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, w szczególności w zakresie małej motoryki.
Podstawowym założeniem Zintegrowanego Treningu Grafomotorycznego jest to, żeby zadbać o dziecko nie tylko wybranym obszarze umiejętności – takim jak pisanie, kolorowanie czy wycinanie, ale kompleksowo stymulować wszystkie umiejętności. Co więcej praca tym treningiem i pełne jego zrozumienie pozwala na pracę na tych aktywnościach, które dziecko lubi, odpowiednio je prowadząc i dobierając usprawnia się wówczas obszary deficytowe.
Duża grupa dzieci, która ma trudności grafomotoryczne w jakimś obszarze, np. przy pisaniu, rysowaniu czy kolorowaniu, zwykle „nie lubi” wykonywać tych aktywności. Niestety to co najczęściej dostają jako terapię, czy zajęcia wyrównawcze to właśnie te konkretne działania których nie lubią. Oczywiście takich oddziaływań nie może zabraknąć, niemniej jednak w ZTG bardzo duży nacisk kładziony jest na to aby zastępować te konkretne aktywności grafomotoryczne innymi, ale w taki sposób by dokładnie uzupełniać umiejętności, których brak powoduje deficyty w innych obszarach. Oznacza to, że trudności w pisaniu można usprawniać również poprzez rysowanie, kolorowanie czy wycinanie – wybieramy to co dziecku podoba się najbardziej. Oczywiście, to co będziemy rysować, kolorować czy wycinać będzie uzależnione od diagnozy ZTG i określenia przyczyn trudności występujących w pisaniu. Ten zabieg ma na celu jednoczesną pracę nad deficytami bez pogłębiania niechęci dziecka do grafomotoryki.
Trening odbywa się w indywidualnych sesjach i musi być poprzedzony konsultacją z opiekunem.
Konsultacja i terapia psychologiczna
Konsultacja psychologiczna to oferta skierowana do rodziców i opiekunów, którzy zgłaszają się z prośbą o ocenę rozwoju dziecka i wskazanie sposobów jego wspierania.
Główny cel konsultacji stanowi rozpoznanie trudności (osobistych lub wychowawczych), z jakimi zgłaszają się rodzice, i znalezienie możliwości ich przezwyciężenia lub wskazanie sposobów pomocy. Pierwsze spotkania poświęcone są doprecyzowaniu zgłaszanego problemu i wspólnym wynegocjowaniu celu konsultacji dla rodziców/opiekunów.
Konsultacje są formą wsparcia krótkoterminowego; obejmują zwykle jedno do kilku spotkań; w ich trakcie rodzice/opiekunowie wraz z terapeutą decydują, jaki rodzaj wsparcia będzie najbardziej odpowiedni.
Konsultacja dla rodziców lub opiekunów może mieć także charakter wyłącznie psychoedukacyjny, czyli mający na celu przekazywanie wiedzy przez specjalistę i rozwianie pojawiających się wątpliwości, z którymi zgłaszają się rodzice. Cel i długość pracy ustalane są zawsze indywidualnie.
Podczas konsultacji dla rodziców jest czas na rozmowę o konkretnych, zwracających uwagę rodziców zachowaniach dzieci.
Terapia psychologiczna
Terapia psychologiczna to cykliczne spotkania z psychologiem adresowane do dzieci z problemami adaptacyjnymi, edukacyjnymi i społecznymi, a także trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami zachowania czy zaburzeniami emocjonalnymi.
Terapia psychologiczna dla dzieci ma określone cele, które są realizowane podczas spotkań. W zależności od potrzeb na zajęciach skupiamy się na
- wspieraniu dziecka w budowaniu pewności siebie,
- pomaganiu w rozwijaniu kompetencji społecznych,
- pomaganiu w nazywaniu i rozumieniu przeżywanych emocji,
- zapewnieniu wsparcia w trudnych doświadczeniach.
Niezwykle istotnym aspektem terapii psychologicznej dziecka jest regularność spotkań z terapeutą. Częstotliwość sesji zależy od indywidualnych potrzeb dziecka oraz czasu potrzebnego do osiągnięcia zamierzonego celu.
Diagnoza i terapia pedagogiczna
Terapia Pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczna forma wsparcia skierowana do dzieci i młodzieży, które napotykają trudności w nauce i rozwoju, takie jak problemy z czytaniem, pisaniem, liczeniem, koncentracją czy pamięcią. Terapia ta ma na celu pomoc w przezwyciężeniu tych trudności poprzez indywidualnie dostosowane programy terapeutyczne.
W trakcie terapii pedagogicznej terapeuta wykorzystuje różnorodne metody i techniki dydaktyczne, które pomagają rozwijać umiejętności poznawcze, emocjonalne i społeczne dziecka. Dzięki systematycznej pracy, dziecko zdobywa umijętności, które umożliwiają mu lepsze funkcjonowanie w środowisku szkolnym i codziennym życiu.
Diagnoza Pedagogiczna
Diagnoza pedagogiczna to proces oceny zdolności i trudności edukacyjnych dziecka. Jest to pierwszy i niezwykle ważny krok, który pozwala na zrozumienie, w jakich obszarach dziecko potrzebuje wsparcia. Diagnoza obejmuje badanie umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie, liczenie, a także funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowa, słuchowa, pamięć, koncentracja uwagi i koordynacja ruchowa.
Podczas diagnozy pedagogicznej, specjalista dokładnie analizuje wyniki badań i obserwacji, co pozwala na stworzenie spersonalizowanego planu terapeutycznego. Taki plan uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka, jego mocne strony oraz obszary wymagające rozwoju.
Wczesne wykrycie i odpowiednie wsparcie dzieci z trudnościami w nauce jest kluczowe dla ich dalszego rozwoju. Terapia pedagogiczna pomaga dzieciom nie tylko w osiąganiu lepszych wyników w nauce, ale także w budowaniu pewności siebie, radzeniu sobie ze stresem i rozwijaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
Diagnoza pedagogiczna jest fundamentem skutecznej terapii. Dzięki niej można precyzyjnie określić, jakie trudności napotyka dziecko i jak najlepiej mu pomóc. To wsparcie jest szczególnie ważne dla dzieci z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią oraz innymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Faq
Czy istnieje możliwość spotkań online?
Tak, wybrane zajęcia czy konsultacje nie wymagają spotkań w Pracowni, mogą odbywać się online. W szczególności są to konsultacje psychologiczne i trening słuchowy.
Nie wiesz czy oferta jest dla Ciebie?
Możesz porozmawiać ze mną na 3 sposoby
– skorzystaj z aplikacji do umawiania krótkiego spotkania online z zakładki |Kontakt
– napisz mail na adres kontakt@wiolettabartkiewicz.pl
– umów się telefonicznie – 603 574 313
Jak można umówić się na diagnozę dziecka?
Na diagnozę z zakresu intelektu, terapii ręki, zaburzeń przetwarzania słuchowego zapraszam do Pracowni w Lesznowoli ul. Słoneczna 220.
Umówić się można mailowo lub telefonicznie.
Cennik
DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI
TRENINGI SŁUCHOWE
Regulamin korzystania z zajęć terapeutycznych w Pracowni Psychologiczno – Pedagogicznej Wioletty Bartkiewicz w Lesznowoli
Regulamin korzystania z zajęć terapeutycznych w Pracowni Psychologiczno – Pedagogicznej Wioletty Bartkiewicz w Lesznowoli
Postanowienia Ogólne
- Zajęcia terapeutyczne prowadzone są na zlecenie rodziców/opiekunów dziecka.
- Przed rozpoczęciem terapii wymagana jest diagnoza szczegółowo określająca obszary wymagające wsparcia, której wyniki zostaną omówione z rodzicami/opiekunami. Pierwsze spotkanie odbywa się wyłącznie z Rodzicem/opiekunem dziecka.
- Czas poszczególnych terapii jest określony w cenniku.
- Rodzic/opiekun dziecka zobowiązany jest do przekazania terapeucie wszelkich informacji dotyczących sytuacji zdrowotnej dziecka oraz niezatajania przed terapeutą jakichkolwiek informacji mających wpływ na decyzję co do rodzaju podejmowanych aktywności.
Przebieg Terapii
- Terapeuta ustala indywidualnie dla każdego dziecka zakres oraz dobór oddziaływań terapeutycznych.
- Każde cykliczne zajęcia terapeutyczne mają uzgodniony dzień i godzinę zarezerwowaną dla danego dziecka.
- Na zajęcia można przyprowadzać tylko dzieci zdrowe.
- Dziecko na zajęciach przebywa samo z terapeutą, Rodzic/opiekun oczekuje w poczekalni na dziecko. Terapeuta może zasugerować obecność rodzica na sali, jeśli miałoby to być korzystniejsze dla przebiegu zajęć.
- Rodzic/opiekun zobowiązuje się do przyprowadzania i odbierania dziecka w określonym czasie.
- Rodzin/opiekun przyjmuje do wiadomości, że na wybranych zajęciach mogą ulec zabrudzeniu ubrania dziecka.
Płatności
- Płatność za wizytę przyjmowana jest przed rozpoczęciem wizyty. Płatność przyjmowana jest gotówką lub Blikiem na telefon.
- Płatności przelewem można dokonać za cały miesiąc z góry na podstawie wystawionej faktury. Płatności należy dokonać przed pierwszymi zajęciami w danym miesiącu.
- Brak wpłaty może skutkować odmową zrealizowania zajęć.
- Spóźnienie dziecka na zajęcia nie powoduje przesunięcia ich w czasie ani nie zmienia ich ceny.
Odwoływanie Zajęć
- Zarezerwowaną wizytę należy odwołać skutecznie do 24 godzin przed zaplanowaną wizytą telefonicznie, SMS-owo lub mailowo. Zajęcia można bezkosztowo odwołać najpóźniej do godz. 22:00 dnia poprzedzającego zajęcia.
- Odwołanie zajęć w dniu wizyty skutkuje koniecznością uiszczenia 50% kosztu odwołanych zajęć. Informacja o nieobecności przekazana później niż na godzinę przed zajęciami lub niepoinformowanie terapeuty o nieobecności skutkuje koniecznością uiszczenia 100% kosztu nieodbytych zajęć.
- Zajęcia odwołane z powodu nieobecności terapeuty przenoszone są na inny, uzgodniony z rodzicem/opiekunem termin. W przypadku braku możliwości ustalenia zastępczego terminu, kwota wpłaty zajęć opłaconych z góry zostanie przeniesiona na następny miesiąc.
- Przypadki losowe uniemożliwiające udział dziecka w zajęciach będą rozpatrywane indywidualnie.
- Powtarzająca się nieobecność dziecka na zajęciach, uniemożliwiająca realizację planu terapeutycznego oraz nieprzestrzeganie powyższych zasad, mogą być powodem rezygnacji terapeuty z prowadzenia zajęć.
Uwagi Dodatkowe
- Za bezpieczeństwo dziecka oczekującego na wizytę oraz po jej zakończeniu odpowiadają rodzice/opiekunowie.
- Jeżeli rodzic/opiekun chce przeprowadzić dłuższą rozmowę z terapeutą, może umówić się na osobne spotkanie konsultacyjne lub uprzedzić terapeutę przed zajęciami o skróceniu zajęć.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany zasad, jak również wprowadzenia modyfikacji cen za prowadzone zajęcia, o czym rodzice będą poinformowani z miesięcznym wyprzedzeniem.
- Zasady Rodo zostały określone w odrębnych podpisywanych przez Rodzica/opiekuna dziecka oświadczeniach.
- Pracownia jest prowadzona przez podmiot Pracownia Psychologiczno – Pedagogiczna Wioletta Bartkiewicz NIP 8272011619 zarejestrowany w Magdalence ul. Szyszkowa 3/1.
Zarezerwuj termin
Zadzwoń lub napisz
Adres
Pracownia Psychologiczno - Pedagogiczna Wioletta Bartkiewicz
ul. Słoneczna 220
05-506 Lesznowola
Telefon
603 574 313
Formularz kontaktowy
Wysyłając formularz, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Administratora: Wiolettę Bartkiewicz w celu udzielenia odpowiedzi na Twoją wiadomość.